Owh Dydiana

Tuesday 7 June 2011

Hantu??

assalammualaikum dan selamat sejahtera pembaca sekalian...

al-kisah bermula begini..malam td elok je lepas balik dr makan-makan bersama si mama saya tu di kg baru, anak kaki kepam saya tu pon landing dlm pangkuan saya..penat sgt la tu..sesampai dirumah si suami plak kata nak g main futsal..alamak ai..jam baru pukul 10 lebih malam..tapi kalau suami g main futsal?..alamatnya saya kene duduk umah dgn abith berdua jela..sbb esokkan kerja..lgpun xlaratla esok kan keje..so...better stay at home je..kesian jugak kat si kecik kaki kepam tu nk tido..ayah pon satu..dah memalam nk futsal futsal futsal..sibuk sgt nk futsal..pentingkan diri sendiri!! :( mata ni elok je da ngantuk mase si ayah klua g futsal...alih alih xbley pejam plak..alamak ai...susah nk tido klu xbau ketiak tengik die tu agaknya..haih..xpasal tggu jela die balik..baru bley tido...
xsampai 30min pejam mata nk lelap..TIBA-TIBA anak kesayangan saya tu boleh jerit meraung dengan kuatnya!!mcm org kene pukul kekuat!!ape lagik...saya terus melompat himpap badan si ayah (sbb ayah tido sebelah anak) pastu ucap allahhuakhbar,allahuakhbar bebanyak kali kat umbun-umbun die..yaallah jantung ni degup laju sangat-sangat tak terkata..rasanya kalau ade sakit jantung dah lama dah nenooo nenoooo agaknya!
pastu angkatla si baby abith tu saya letak sebelah saya n baca kan ayat qursi n 3 qul...baru die macam diam n back to sleep...xtually benda ni dah lama xjadi...tapi malamni tetiba jadi pulak..tapi xtau kenape benda ni terjadi...nak kata sebelum anak saya tido saya xbacakan ape2 xjugak..sbb anak saya ni pantang tidonya kalau xbacakan ayat-ayat suci al-quran dengan kuat...so tetiap malam kalau agak agak dah nak tido tu si ayah mesti bacakan atleast 3qul ngan ayat qursi..semalam saya yg tidokn die..so saya pon lontarkan vokal saya dah macam buat concert tilawah al-quran je punya kuat...xyah pakai mic ye..tapi entahla..waallahhualam...apelah yg abith mimpi agaknya malam tadi smp menjerit meraung macamtu...yaallah hai..apelah nak buat ye?. :(


oWhDydiana®

No comments:

Post a Comment