Owh Dydiana

Tuesday 16 October 2012

Bola Sepak Padang dan Anak-Anak

hamboi tajuk kemain SKEMA spm..

wuhuuhuhuhuhuhu saja je..(saja yg bersebab.senang goggle engine carik) ;p

Assalammualaikum my beloved readers..

yaallah harap korang xboring baca blog aku yg kdg topic tah hape hape..carca merba..ikut sukahati aku je...dah tu blog aku..lainla kot blog korang mmg ikut suka korang la kan..hehehe...

kalini aku nak share tips untuk mommies or isteri isteri diluar sana yg kuat membebel dan terasa hati dgn suami suami korang yg memang xleh diceraikan dgn SUKAN!.. :)

Suami saya memang kaki sukan..kaki bola..xcaya g tgk kaki dia sdn..hahah bercagu..hahaha kan kaki sukan smua buruk berlaka..if korang jumpa kaki sukan yg cantik sila amik gambar dan post kat saya ye..hahaha..sebut jela sukan ape pon dia bedal je..tp most of the time yg slalu buat sakit hati is sukan FUTSAL n Bola Padang dia la...

haihlaaa bosannya..bola bola bolaaa...kadang kadang nak je aku swoh dia kawin ngan bola tu..tp nak buat camne dia dah TER kawin ngan aku..skang muka aku pon dah mcm muka bola!gemok bulat...hahahah

Bagi wife-wife yg kat luar sana sama kena hobi ngan suami saya..senang jek..tips utk tidak menyakitkan hati sdn tiap tiap minggu..meh baca.. ;p

BILA DIA ADA BOLA :

1. kite set kan timing dia nak pegi n balik..make sure dia smp je kt tmpt bsukan..sila Checkin..well skang kan teknologi dah canggih..n agak2 xpecaya jugak swoh dia anta "google maps direction"..ni mmg dah xley tipu habis dah..;p

2. makesure tanya dia "game" brapa jam?..sejam ke dua jam ke tiga jam ke..wah gila hebat kalau dia jawab 2 jam dan lebih...stamina kuasa kuda gamaknya! hahaha...normally futsal org main paling lama 2 jam je..cukup pancit dah..if bola padang kasilah chance 3jam..dia nk dgr ceramah dr coach lg..kannn...

3. dah tanya bape jam so estimate time dia dah smp kt location..n game start n shud be around estimated time tu dia dah smp uma or inform "game dah habis..otw balik uma".. hahahah tp jgnla duk agak bebukan..bg yg xreti bawak kreta tu jgnla buta mata hati sgt smp dr Subang ke shah alam 3minit dah smp...Mekdi pon mau makan 45min baru smp..hahahah.. ;p

tu bg yg duduk uma xnak ikut..if mcm aku ni penyibuk..bukan ape..time tula aku ikut sama ligat..di jalan laaa..hahahha..ok tips ke 4..

4. dia siap g bola, aku siap g jalan..habis hangkut anak anak skali dlm kreta...pastu lepas dropped dia kat padang ke futsal centre ke aku pon pusing stereng g la mekdi drive tru ke mane ke yg senang la..sbb anak aku ni bukan reti duk diam kang if bwk klua..xpon cr mekdi yg ade playground..so aku duduk biar dia main situ..nnt lebih kuang dah nak habis aku dtg balik kt padang...heheheh ;p dr aku melangak kebulur kt padang tu pon xguna kaaan...anak ramai sila duk umah jela..unless korg bley control..heheheh

5. dia siap g bola..aku pon siap sama g BOLA jugak..well kumpulkan gurlfwens yg ade..kite main ah futsal samaaaa...apedehal..baru hot mommah in da court katanya...hahaha...kdg kdg ngan suami aku skali main satu court..nyibuk2 sama sbb xcukup org...hahahah.. ;p baru best.. :)

korang jgnla bersedih sgt ok..byk lg cara..pejam celik pejam celik 3jam tu kejap je pon diorg pegi..tp normally aku slalu ikut suami aku kemana pon dia pegi...sebab dia suka seret aku sama...ha tau je aku akan panjang langkah kang kalau duk umah dengan KUNCI KERETA..hahahah ;p

Tapi ni yg aku praktikkan la..sebab buat ape aku memekak dan meletakkan benda benda negetif kan..baik aku ikut sama tgk dpn mata habis citer..kalau korg xsanggup xpe..janji korg pecaya ngan suami suami korang dah cukup ok dah..aku bukan xpecaya tp slalunya terpaksa ikut...ngeeeeee...

But pecayalah buat aktiviti bersama sama lagi best dari duk melangok sensorang layan prasan tah pape kat umah tuh...hahahhahah :)

maybe kalinia ku xbanyak nak share..insyaallah if aku ade tips tips baru aku share ok..

ni adalah pic pic kejadian if husband aku ade bola..inilah yg berlaku...hahahahhaah (aku gelak dulu)

snap pic dari tepi highway..dr dalam kreta je cukupla..hehehe..ni padang bunguks namanya sbb xde krosi utk org duduk..so duk jela dlm kreta..x market btul..pftttt

Padang Bola Proton kt sek27 Shah Alam

Si Rio tgh berseronok ronokkk sbb lepas melantak donut..goreng pisang..cakoi n taufu fah gula merah..kemain dia haaa..

dia memang sedang bergembira..mana abith?..hah nnt aku upload gambar dia..xley masuk lak dr td..aku memandu sambil dia dipangkuan..slamber! ;p (jgn buat gini..bahaya!)

This is my husband and My BFF! :) Futsal bebeyh!

tengok tengok?..suami saya di luar court..saya?..ofcourseee laaa didalam court tu..hahaha

haaaa tudiaaa..kalau sepak kepala kau mmg berpusing2 leher tu kan..so better jgn cari pasal dengan AKU..eyh aku plak?...hahahaha

ni sesi Futsal aku dan suami..ktrg berfutsal sesama jela..dia bab melayan aku mmg rajin..ah sebenarnya dia suka ah dapat sepak sepak bola tu..untung untung kena muka aku kaannn lagi dia gembira (T__T) ptuih!

hahahahha apesal ke gergasi sangat kakak ni?..hahahah yer aku la paling hebat dan handal serta tinggi menjinjang didalam court..ada masalah?..talk to my lutut!! ;p



oWhDydiana®

No comments:

Post a Comment