Owh Dydiana

Tuesday 23 October 2012

Cara untuk Berhenti MEROKOK!



Assalammualaikum mydear readers!

Kehadapan PEROKOK sekalian..
Kalaulah seseorang dah merokok, apa halangan sekalipun mereka tidak akan lupakan bahan itu. Keluar fakta yang mengatakan rokok itu bahaya, rokok naik harga pun, mereka tidak akan berhenti dengan mudah. Perokok bukan sahaja membahayakan diri sendiri, juga membahayakan orang sekelilingnya yang menghidu asap rokok terbabit. Setiap batang rokok yang dinyalakan akan mengeluarkan lebih 4,000 bahan kimia beracun yang membahayakan. Racun yang paling penting adalah Tar, Nikotin dan Karbon Monoksida.
Disebabkan itu, perokok bolehlah bertukar kepada rokok yang
berelektronik. Pelik bukan, rokok pun boleh dibuat secara elektronik. Jadi ia bolehlah dikatakan sebagai gajet rokok elektronik. Rokok elektronik atau dikenali E-cigarette adalah produk berteknologi tinggi yang dihasilkan untuk perokok merokok dengan lebih selamat. Rokok elektronik tidak memiliki kandungan tar, karbon monoksida dan bahan kimia yang menyebabkan kanser.

Rokok elektronik tidak memerlukan pemetik api untuk di hidupkan. Perokok hanya perlu menghisap rokok elektronik dan secara automatik komponen elektronik didalamnya akan dihidupkan. Kelebihannya adalah perokok boleh menghisap rokok elektronik ini di mana-mana sahaja kerana ia
tidak mengeluarkan asap yang merbahaya. Malahan boleh juga menghisap di kawasan larangan merokok kerana belum ada kawasan untuk larangan merokok rokok elektronik.
Bagaimana rokok elektronik ini berfungsi?
Rokok elektronik terdiri daripada tiga bahagian utama iaitu
bateri, atomizer dan katrij nikotin. Apabila pengguna menyedut rokok elektronik, cip elektronik akan mengesan pengaliran udara di dalamnya. Kemudian microprocessor akan menghidupkan atomizer yang akan mencampurkan nikotin cair dan udara. Hasilnya, penghisap rokok elektronik akan mendapat dos nikotin yang diperlukan.

Proses ini mengeluarkan
wap yang seakan-akan sama dengan asap rokok biasa. Oleh kerana ia adalah wap dan bukannya asap, maka ia tidak mengandungi Karbon Monoksida, tidak berbau dan secara langsung, tidak merbahaya.

Maka sudah sampai masanya untuk kita menukar gaya ketagihan merokok yang lebih sihat dan tidak memudaratkan insyallah dengan menggunakan Rokok elektronik atau E-Cigarette!



Ni la yang di panggil Vapor..proses Vaporing melalui tank yang warna warni tu..nampak tak?..
alaaa macam hisap shisha..tapi asap yang dikeluarkan dari menatang ni hanyalah WAP..bukan ASAP yang boleh bunuh org kasi mati woohh..haha so selamatkan alam sekitar, dada org sekeliling,anak-anak,haiwan-haiwan serta paling penting POKET dan PARU-PARU anda!!

EGO QUEEN

EGO QUEEN

EGO QUEEN

BODY EGO QUEEN

EGO QUEEN WITH CE 6 TANK (big tank)

Ok normally orang ramai beli EGO QUEEN ni sebab design dia yang stylo cantik serta smart..ego queen ni pemes di antara artis -artis wanita sebab dia kan mcm shisha so diorg menggantikan shisha kepada vapor..dan lebih terjerumus memilih design yang cantik ni untuk dibawa kemana-mana sebab stylo laaa! :p


ni pulak dia punya hardcasing and e-liquids/flavour..yang atas sket dlm plastik tu adalah tank..bag ni senang sket nak taruk semua koleksi e-liquids kite yang pelbagai tu..

ni adalah FULL SET untuk satu pakej...daripada charger la box la e-liquids la semua dalam satu set complete...oh ya gambar model di atas adalah model EGO T..simple n solid color..

EGO T ada 3 color..Merah,Biru dan Gold

Model EGO T Gold

Beza antara EGO T dan EGO QUEEN
Tiada perbezaan dari segi proses VAPORING
Perbezaan hanyalah pada :
WARNA STICK VAPOR iaitu Ego T solid color, Ego Queen Designed
SAIZ Ego T sedikit besar dari Ego Queen


CE 4 TANK
 Ini Pula dipanggil CE4 crystal Tank..ada pelbagai saiz..tapi so far yang kecil ni dan yang satu lagi gemuk sikit gambar spt dibawah..

Vivi Nova Tank lebih besar..senang taruk e-liquids bebanyak..heheheh ;p

Vapor ni kami jual dengan SATU SET..details seperti dibawah :

1 FULL Set Vapor mengandungi :
  •    2 Batang Vapor
  •    1 wall charger dan usb connector
  •    1 lanyard
  •   1 softbag
  •   1 carry beg/hardcasing
  •   FREE 2  tank
  •  FREE 5 e-liquids/flavours (boleh pilih) 
if taknak amik satu set pon boleh..amik economy set..seperti dibawah :
  • 1 batang Vapor
  • 1 wall charger dan usb connector
  • FREE 1 e-liquids/flavours
  • FREE 1 Tank
Jika Anda berminat untuk menyelamatkan Paru-paru anda..sila hubungi kami di talian di bawah..untuk mendapatkan sebut harga :) 
Dhea      : +6011-14345771
Rio         : +6011-14345772



5 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. sengal betol budak yg komen nie

    ReplyDelete
  3. I believe wismec ns triple is one powerful ecig starter kit, that produces more vapor than you'll ever need. On the other hand, it is quite a simple product as well, really easy to use. To sum it up, eleaf ic head works great and lasts for a long time. Definitely our #1 pick and we vape it all the time.

    ReplyDelete