Owh Dydiana

Tuesday 9 October 2012

Se-Maghrib di Pakar Kanak-Kanak Meghana

Assalammualaikum dear Readers.. :)

Hari yang indah semalam..Rio dahla demam dkt 4 hari..ktrg tido dgn xcukupnya..if Rio bangun husband saya mesti bangun sama la..off course sbb dia kan pak guard anak anak...uhuhuhh...so kdg bila dia bising..i ni yg x shif malam pon terpaksalah buat OT..uhuhuhuhu..nasibla tak bergaji..upah pon xhado..tp amal jariah pahala di syurga insyaallah adelah sikit wlpon xbanyak..heheheh..
Rio demam..nk besarlah kot sbb tgh pandai nak merangkak dah..selama ni dok seret je bdn dia yg kebambom tu kesana sini..hahaha now dah boleh angkat bdn mcm kura kura..cuma bergerak dgn gaya kura-kura tuh belum boleh lg..
amik je Rio dr babysitter Isnin tu kak ita cakap Rio mcm kne gigitan..kat kaki n pipi banyak..merahmerah..tp bukan gigitan semut api tuh..mcm gegata tak jugak sebab kecik kecik..maybe hama kot..so aku balik sapu zam-buk jela..lumur perabis dgn zam-buk n minyak nona roguy tu..ok la kurang sket merah dia..
 Minyak Nona Roguy..mama slalu guna since aku kecik lg..heheh :)
ni Zam-buk..favorite Babah aku..pon dr aku kecik lg dia slalu guna utk ktrg if kne gatal gatal..dah mcm Magic ointment la benda ni..hahahah tp its true..mujarab..same goes to nona roguy tu..luka luka ke..sedap je pakai..
ok ok..sambung..semalam kak ita (babysitter Rio) call tghari kata naik lg banyak..hadoi..mcmmana ni..based on kak ita dia kata mcm allergic..tp hati aku kuat kata tu bukan allergic makanan..tu mesti something..
so ptg semalam after settlekan segala payment2 yg aku kne bayar utk yuran and graduation abith hah bergegas amik Rio n bwk g Pakar Kanak-Kanak Meghana sebelah school Abith..
Abith nak graduation pon kne bayar ok..wlpon bukan dia yg grad..dia just buat fashion show je..tp mybe ada la tu xtvt nnt..Brainny Bunch International Islamic Montessori TTDI JAYA..november nanti..:)

ape kejadah gambau jd camni aku xtau..dlm hp clear cantik je..huhuh

Bukan xnak tggu husband aku balik dulu..tp mcm lambat je..nk patah balik amik dia lg..dua tiga kerja..lgpun bukan aku xreti jaga 2 anak..alaaa baru 2 je pon..bukan 12 lg..uhuhuh jgn berangan nak anak 12 dianaaa pls pls psl behave..hahahah.. ;p

ok..So terhegeh hegehla aku pikul Rio yg Bambambom tu..abith pakai shoes sdn jalan..dah besar n dia faham kne jalan sdn..so dia la bukak kan pintu utk ibu n adik dia masuk..dia gak tutupkan pintu kreta..dia gak pegang handbag ibu dia yg maha berat tu (berat mcm bwk 10 juta dlm tu) hahahah..walhal susu towel..wallet charger hp..bagai la..aku xtau napa aku bwk charger hp skali smlm..hahahah..so dah daftar duduk jap..

abith main kat playground dia jela..ade la sorang bdk umo 6-8thn.. dlm gamba ni xde sbb kang bapak bdk tu tau aku bahan anak dia kang ..patu ada seorang lelaki bapak dia agaknya duduk baca paper..hoiiii tgk anak boleh tak..anak ko macam raksasa xpenah jmpe permainan..kesian..dum sana dum sini..omg..risau aku kot dia dum kat abith..mmg aku dummm kepala dia balik..tp agaknya budak tu tau aku duk tenung je dia..so dia agak terbatas sket..hahahah
pastu lps mak dia klua ngan adik dia dr consultation room lg menjadi prangai prak dia..haih..mak bapak buat bodo..masa nurse panggil aku masuk consultation room, abith sibuk main sumbat sumbat sponge ABC tu atas lantai..so aku knela pujuk abith masuk skali..xkan nak tinggalkan..so aku cakap "abith come lets go..doc already call dedeks name.." then dia jwb dlm bahasa dia la "uhh ahh uhh ah" maybe dia jwb "ok tggu jap nak masukkan bulat bulat ni dulu" pandai je aku translate..haha sbb masetu dia mmg tgh pegang ade dua bulatan sponge uruf B..TAPI masa aku panggil abith tu..mak bdk yg prangai cam raksasa tu boleh sinis kat aku ngan abith...
ewaaahhhhh kau buyung..dahla preggy..patu anak prangai mcm raksasa..laki duk baca paper..ko masuk consultation room ngan ank ko je without husband ko..sgt LIFE hidup ko kan..smp nk sinis kt aku yg hangkut anak tanpa ayah diorg..hoi la..ingat aku xtau jaga anak ke...hahahah untungla suami aku ape-ape dia yg masuk dulu nk dgr doc ckp apa pasal anak2..dr laki kau?..atleast laki aku keje..aku yg sukahati nk bwk sdn..sibuk..dengan selamber aku buat bunyi "ekkk ehhhhh" sambil pandang muka dia...tau tunduk termalu malu...ceh...stupit women...melayu sindir melayu..bodohhh..igtkn nk tolong pujuk anak aku bangun ke ini idork..duk sinis sinis plak..terlalu sinikal punya pompuan..pffttt
lg skali aku panggil abith "come abith lets go..dedeks is sick..doc want to check ur dedeks..faster baby"..pompuan tu pandang ujung mata nk tgk anak aku..mesti ckp sure xbangunnn la tu dlm hati...cehhhhh...
abith bangun siap cakap "yes yes" haaaaa hamek kau...credit to abith..compliment dia sket ckp kekuat "goodboy baby"..atleast anak aku behaved..xmcm anak ko mcm raksasa...kalau husband aku ade dah lama dia diri kt tepi abith sambil tgk je bdk tu..sbb takut kne abith pape...haih la...

and for the nurse..aku bg credit sikitla sbb dia tau aku duk pikul anak bagai dia yg dtg kt aku bagi balik mycard Rio..xmcm stengah clinic...punya pemalas berat bontot..duk jerit smata nk pulangkan mycard..ceh..ni nurse tu dahla gempal..besar gak boleh tahan..tp TAK pemalasss pon..elok je senyum..wlpon org ramai..masa bg ubat pon lembut je cakap n explain bebetul kat aku..thanks nurse!!credit to you nurse! :) xsia sia ko keje kat Pakar Kanak Kanak dan bukan clinic biasa..bagus!! :)

Doc check Rio gitu gini terbogel gitu gini bagai..sembang punya cerita pjg bagai..alih alih doc ckp Rio allergic pada Hama..or Durst..ermmmmmmm...

(gambar rio sebelum kne bebenda tu smua)

So..xcakap banyak..mmg genetik ibu dia la yg dia dpt nieh..heheheh allergic..aku kan slalu ngomel if kne habuk sket habis gatal pelepak tangan aku...gitu gini..hehehehhe...ok la amik ubat dah smua..:) alhamdulillah hopefully he will recover soon..harini aku pastikan kuku Rio pendek..aku bekalkan seluar panjang n baju berlengan utk dia..slalu rompers n singlet n slua pendek je..sbb xnak dia panas..heehehe :)
picture agak terhad..sbb sendirian..mane nak snap pic mana nak tgk anak..hahaha..

ni lah gambar Rio dgn biji biji allergic dibadan..kat kaki aku xsempat amik pic..
dia dpt 4 ubat..ubat sapu which is calamine lotion..demam..allergic n lg satu ubat tahan gatal..
get well soon babybambambom ibu..ibu ayah abang love you somuchhhhhh dedek!!

oWhDydiana®


1 comment:

  1. Same cam adam..penah kn dua kali sampai bengkak2..kn tahan ward..ni pun kalo gi umh mak,balik garuk2..sensitip bulu kucing,hama...

    ReplyDelete