Owh Dydiana

Tuesday 16 October 2012

Abith 1st Homework by BBIM TTDI Jaya

assalammualaikum dear readers..

ok mood agak kurang baik..sebab nak upload gambar dr semalam smp harini xboleh boleh..apeketah badi gambar tu tah..uhuhuhuh gurau ok.. ;p tah ape masalah xtau makcik nk cakap dah..

ok harini nak share about my son punya 1st homework after almost 4months his joinning BBIM TTDI Jaya.. :) what do u aspect for a little kids age 2 years old kan?..nak buat maths?..writting?..hah jgn..kang blog aku dia je yg update kang..hahaha...

for his 1st homework..its a coloring thinggy..dah tentulah kan.. :) tu pun aku jumpa dlm his school bag..masa nak siap kan barang barang dia nak g skola utk keesokan harini..ngeeeeee ;p bukan ape...aku amik baju kotor utk campak dlm mesin..aku xcheck poket kecik2 tu..hahahah

maka bermula la episod jerit menjerit nangis menangis...well abith kan pakcik drama sinetron terbaik abad ini kalau korang nak tahu..hahaha..aku pon dengan xpasal kne masuk stor dan punggah sana sini nk carik benda yg berkurun xpakai.."pencil color" haaaihhhh..

bukannya Abith punya takda..tp aku dah sorok kan n x ingat taruk mana..sbb dia dah buat "wallpaper" kt semua dinding..jgnkan dinding..smp kan ke lantai pon dah jd "floor paper" kalau ade istilah tu la kan..so memunggah la aku gamaknya..nasib baik jumpe...xsia sia aku jd pemunggah berjaya dan "pembersin" berjasa..hahahah haccoommm la aku ni ha kene habuk..ngeeeee

aku pun konon semangat ni hah...yerla 1st time kne monitor anak nk buat homework..cit...hahah walhal tangan ni gatal je nk tolong colorkan sbenanya hahaha...tp abith ni lain mcm sket..dia tamak...mana cukup sebatang..duk jerit2 lg nk berbatang-batang lagik..heeeiiiiiii geramnya aku lahai...sesi menjeritttt dimulakannnn!!"nooo nooo color 1st nooooo" yeahhhh ibu tarzan dah masuk gelanggang...hahahahhaha..

suami aku da pandang dr jauh...dia tgh pegang si gemuk bambambom tu..hahah kalau tak mau koyak rabak homework abang dia kang...bukan dia koyakkan..tapi koyak rabak masuk mulut diaaa ahhh...dia kan gemuk gedempol..ape je dapat semua nak balunn..semua dia ingat makanan..smp rambut aku ni hah pon dia masuk mulut al-kisahnya si Rio..

Tapi sesi buat "homework" berlangsung xsampai 10minit i guess..nak tahu sbb ape?..sbb ayahnya da bising cakap "dahla buuu..xyahla" haaaaa senang je if korang ade suami mcm aku ni ha..anak nk kasi..anak xnak xyah kasi..wlpun benda tu penting..tah pape tah suami aku ni kan...hahaha..

reason swoh stop sbb si abith tu da melalak2 mcm kene dera..dia bukan xnak buat homework tapi melalak sbb nakkan SEMUA pencil color aku tuh..dah la yg 48 batang...kemainnnn dia nk semua...ahhh tak boleh..aku xkan sedekah utk dia..ckp la aku kedekut..xheran...hahahah ;p swoh ayah dia beli dia punya sdn...bruek!

so cepat2 aku kemas semua benda sebelum suami aku sound buat kali kedua..habis aku masuk kan dalam plastik n sorok..memula nak sorok dlm laci..tp skali si pendek kerempeng (abith) tu rupanya mengintai dibalik pintu..sah la dia nk kidnap pencil color aku nnt tu..so aku sergah dia sikit biar lari..then aku cepat2 campak atas almari..hahahah padan muka abith...

haih tu baru homework color-color...dah meroyan mcm kene pukul pakai tali pinggang...berebut nk pencil color..can yu guys imagine kalau homework matematik ke?..mau dia rebut calculator ngan aku...untungla kalau aku kasi calculator..kot dia mengamuk nak mesin cashier x haru aku nnt?..sure ayaaaaahhhhhhhhhhh jugak kene...hahahah :) pic xbanyak sbb melayan kerenah si abang abith melalak..dan aku sesi selamatkn pencil color aku... ;p






oWhDydiana®

1 comment:

  1. As salam,

    As far as I'm concerned, BBIM concept tak bagi homework kat kids.. My boy pun enroll dekat BBIM Putrajaya, x pernah pulak bawak balik homework.. You should check with the aunties.. Kira kalau ada homework itu dah salah tu.. yelah apalah yg budak-budak ni bole buat, even my 4 years old boy tu pun color apapun semua akan standard 1 color je..
    My two cents :)

    ReplyDelete