Owh Dydiana

Monday 22 October 2012

Alamo Restaurant & Catering

Assalammualaikum all readers!

today i do a favor for one of my FB fwens.. :) Ummy Noor Shuhadah..she's doing a bussiness in F & B! anyone yang nak buat kenduri kahwin ke..makan-makan..majlis ape-ape yang melibat kan catering boleh la cari kawan saya tuh..

Restaurant dia di Kelab Jalan Sultan Sulaiman Kampung Baru..Such a historical place you know! Kalau google sejarah Malaysia memang akan tahu la sejarah Kelab Dewan Sultan Sulaiman tu..kang kalau aku cerita tak jadi panjang lebar plak entry ini..walhal nak cerita pasal makanan!kaannn!platu sejarah pon failed..baik aku diam dr membebel pasal sejrah sgt kan..*dusshh lempang muka sdn* tula dulu time sekolah malas blaja kan dah bodoh!

Sejarah Kelab Sultan Sulaiman tu banyak..salah satunya menjadi sejarah Aku bersukan disitu..berkawad..buat senam robik..main bola jaring segala bagai..yerla dah Sekolah aku depan Kelab tu je..memang padang sekolah tu la jadi mangsa!Pastu tiap kali acara riadah ahad kat asrama aku,kelab tu jugakla menjadi mangsa punggung aku duk bersidai kat atas rumput dia...paling bersejarah skali aku kene denda kutip sampah kat padang tu gara-gara datang lambat sekola..(*____*) haih..dahla padang tu besar bagak..mase tu aku sekolah menengah..badan kecik..memang terasa hoiiii padang mak oi luasssnya!ade gak aku rasa cam nak buat-buat pitam masa kutip sampah tu!tapi kemaluan mengatasi segalanya!malu beb..dahla kene denda..dahtu nak buat pitam pulak..eihhh tak mau aku seyh!aku bukan ape membebel pasal sampah tu...sampah-sampah tu dtgnya dr org luar yang gunakan or sewa padang tu..tapi aku yg budak skolah ni plak kne jadi DBKL tak bertauliah kutip sampah yang diorg buat!padan muka aku sapa swoh datang lambat..padahal hostel 20 tapak kaki je dari sekolah..dasar tido mati!

ok sambung..kawan aku buat catering untuk semua jenis makanan..contoh masakan adalah masakan Melayu-Minang, wastern dan banyak lagi..dah nama pun catering kan mestilah macam macam adaaaa..yang penting sedap woohhh sehingga menjilat jari..

salah satu keistimewaan mereka yang aku puji..Diorang suka buat pakej mengikut musim..haaa baru best! contohnya macam bulan puasa..buffet ramadhan la kan!murah lak tu..xdelah mencekik darah aku yang xbrapa nak cukup utk derma..xdelah macam restaurant2 lain..smp seratus hengget lebih se kepala...tapi lauk samaaa je manjang..10 dulang 2 lauk yang sama presentation je lain..uh...then hujung minggu ada pulak bbq buffet...nyummeh woohh...

lagi banyak aku menaip lagi berkeroncong perut aku...grgrgrg...so untuk keterangan lanjut sila lawati laman web dibawah...sila jangan tanya saya apa-apa sebab saya bukan tokey restaurant tersebut..sila click link di bawah ni ye!! :)






nampak tak nampak tak ribs tu??ohoiiiiii...mau tak keroncong ghazal untuk rabiah perut aku? ah aku ni bab makan serahkan je la..melantak no 1! (+__+) persetankan dgn tahap pemakanan aku!..yang penting yeee..tagline dia "sedap seperti masakan ibu" haaa kau...agak-agak ibu korang out station ke malas nak masak tuk korang ke..meh meh g melawat restaurant ni..pastu bley blagak ngan mak mak korang kat uma..."alaa mak xmasak pon takpe..org bley makan tmpt lain sama mcm mak masak.." jangan mak korang pk ayah korang kawin lagi sorang dah la ye!hahahah yg mati kene blasah ayah korang dan korang..bukan aku tu yang penting skali!ok bye! ;p


tuuuu tengok?..aku cakap dah..Buffet Ramadhan...dari RM15..haaa mano nak dapek?..hang pi kedai makan tepi jalan pon sure sure RM30 keatas sekepala...kerat kepala aku bayor!murah dan sedap..mana nak carik dong?..sini ajaaa udah!!kenyang perut suka hati poket tak kempis sakit hati..hahahah


ni promosi Raya Alomo..dahhh tu dia pakej habaq hang..gitu gini bagai..free itu ini..tahun depan raya open house aku amik diorg je senang...belum sempat raya agaknya aku dah booking untuk majlis aqiqah Abith ngan Rio agaknya! wahahah tamak aku kan..dah makanan sedap..servis pon bagus..nak buat ape fikir fikir lagi..yang penting berpatutan..sedap dan HALAL! :)


oWhDydiana®


No comments:

Post a Comment