Owh Dydiana

Monday 29 October 2012

Cara Mudah Berhenti Merokok

Assalammualaikum Dear Reader!

Kalini nak sambung sharing info untuk berhenti merokok..well honestly aku xkan berani sharing if takda bukti..at first memang aku tak yakin langsung dengan menatang nama VAPOR ni..sbb bagi aku seorang perokok tegar..setegar mana dia mampu nk sedut Vapor ni sedangkan rokok itulah lebih nikmat seumur hidup dia melebihi nikmat melantak NASI seperiuk..yer idok perokok sekalian?..tapi setegar-tegar perokok like myhusband pon tegar dia kecundang bummm jugak dengan Vapor ni..memula mmg aku tak confident langsung nak keluar duit untuk beli Vapor ni..dlm otak "eii kang keluar beratus sudahnya benda tu jadi perhiasan kat dlm kotak..paling busuk pun mesti jadi bahan mainan anak aku si abith tu je kang" tapi disebabkan daya memujuk dia kemain bersungguh..nak berhenti merokok katanya..so aku pon macam lembut hati la..sebab bagi aku "ASAL KAN DIA ADA SEMANGAT NAK BERHENTI MEROKOK KENAPA PERLU AKU HALANG?..SEPATUTNYA AKU YANG BAGI MORAL SUPPORT".. (+__+)

Maka dengan bangganya dia membeli satu set Vapor dari kawan dia..dan try..haaa memula aku tgk memangla excited..yerla benda baru..mcm budak budak dapat mainan baru memang la suka kan..tp kang lama-lama habis la..sure xnak dah..skali..nah amik..seminggu dia batuk and sakit tekak..ngadu sakit dada bagai..tapi bila tanya yang pakar..diorg kata kesan tu mmg BIASA dialami oleh perokok apabila menukar ROKOK kepada sesuatu yang lebih sihat..asap yang disedut itu hanyalah WAP...bila Selalunya Nikotin yang kita sedut tiba-tiba kalini sedut wap...tak terperanjat mcm beruk plak paru-paru tukan..if kita bedah dah hitam legam dah paru-paru tu..skali masuk kosong..haaaaa..menjawab kau..dlm hati aku sure dia akan baling je lepasni VApor tu..tp yang lebih sakithati aku fikir adalah "melayang beratus duit sbb beli Vapor tu" hahaha teruk kan aku!! ($__$) sapa tak sayang duit..tapi tup tup dia relax je sedut...sambil tgk tv la...apelah sana sini duk heret vapor dia..siap tuka tuka flavour..ambooiii...dan now November 2012 dengan rasminya dia SELAMAT BERHENTI MEROKOK SELAMA 8 BULAN..:) (saveee beratus2) aku boleh guna duit tu shopping shopping...hahahahhaah ;p

yerla mau tak save...cuba kira
sehari sekotak RM10 x 7 Hari = RM70
RM70 x 4 (minggu) = RM280
RM280 x 12 (Setahun) = RM3,360

kalau dah isap 3thn..lebih kurang...RM3,360 x RM10,080..
cukup 10 tahun dah boleh kowt keluar sebijik rumah CASH kalau dikumpul2...kan..mau aku xmarah...ce kalau aku buat shopping2 duit tu..wahhhh meriah dah kan!! ;p
tu belum lagi aku kira duit nak checkin kat hospital bila dah sakit paru-paru la cancer plak lagi..duit duit duitttt!!

so kini baru aku sedar setakat keluar RM ratus-ratus tak sampai setengah RIBU pon beli Vapor tu...hanyalah SEKALI beli...cukup puashati...

so sekarang aku plak yang jadi pembekal kepada VApor tu...sebab seronok bila tengok KEJAYAAN ORANG BERHENTI MEROKOK!! :)

so tunggu ape lagi...daripada BAkar poket..Bakar Paru-Paru sampai rentung...baik korang selamatkan Paru-paru korang...change for a better life!!

Kalini aku share sikit gambar-gambar Vapor..


Model : Ego Queen
Starter Kit yang paling simple..Vapor stick + Charger + Tank.. normally aku suggest untuk starter kit..
1 Vapor + Wall and Usb connector charger + Tank (clearomizer) + 1 Flavour..
if set mcm ni aku panggil set EKONOMI..bukan apa..kadang2 aku paham..bukan senang nak cari duit kan..tapi semangat untuk berhenti merokok tu tgh kuat...aku xnak la menguburkan semangat orang dengan jual beratus-ratus tapi anak bini orang tu terpaksa ikat perut..beli ikut kemampuan ok!

Ni Model EGO QUEEN..ni cuma Vapor stick sahaja...dlm kotak ada 2 Batang Vapor untuk orang yang saja nak menambah koleksi Vapor stick :)

Ni Adalah Charger..tp if dalam gambar tu adalah Usb Connector charger..ada jugak wall charger..ni senang sket..boleh taruk dlm beg kecik je..senang nk charge mana mana usb connector yang ada.. :) dats why aku slalu suggest amik FULL SET vapor means satu set tu ada 2 stick..supaya senang bila satu batang charge..satu batang boleh guna lagi...takdelah korang tetiba sanggap nak sedut gak time dia tgh charging tu kan...FYI, if tgh charging kita akan bukak tank/clearomizer dia tau..bukan cucuk sukahati..hehe so mmg takley sedut..nak sedut gak boleh tapi sedut tank tanpa bateri la gamaknya hahaha...

Ni pulak Model EGO T warna merah..kalau 1 box ni ada semua barang2 dalam gambar tu..2 batang vapor + charger n usb connector + standard tank + bag
Set ni Set Vapor biasa je..


Ni pulak Model : EGO QUEEN yang skali dengan zip/hardbeg...
biasanya org suka gantung je Vapor stick tu kat leher..tapi if ada lg sebatang, boleh la ltk dlm beg ni..skali dgn charger n flavour..kira senang la if nak bawak g memana standby je extra.. :)

If korang nak tahu apa beza EGO QUEEN and EGO T ada dalam previous entry aku..bacalah kat situ..tp as like i said..jangan kisahkan bentuk badan dia yang cantik atau buruk..yang penting BERHENTI MEROKOK itu lebih penting!..

Dalam Next Entry aku akan explain sikit pasal accesories and set set mengikut model...dan aku akan bagi cadangan set yang mampu milik dan set yang boleh dimilik lebih dari yang mampu milik ok.. :)

Tanamkan semangat untuk berhenti merokok!!ingatlah yang tersayang... (^___^)

more info please wassap : 014-2233392
or call directly
011-14345771/72

Pesanan ringkas..sila jangan mengada-ngada atau nak menggatal..buang kredit korang je nanti dengar suara suami aku yang melayan korang kang..haha better credit tu korang topup untuk aku lg berpaedah ye idok kan...so talian-talian tersebut hanya untuk SERIOUS BUYER..dan aku lebih selesa melayan orang yang mmg ada semangat nak berhenti merokok..itu lebih penting... :)



oWhDydiana®

No comments:

Post a Comment