Owh Dydiana

Sunday 21 October 2012

Suami ku dan Bola Padang..

Assalammualaikum Readers! :)

Hopefully semua sihat!sebab today is Monday..Monday Bluesssss..ah bagi aku xde istilah tu la..sebab selagi hari Isnin-Jumaat slagi berada di office haaa slagi tu la Bluesssss day..hahaha yaallah dy xbaik nya cakap mcmtu..cari rezeki untuk anak-anak kan...(the other side of my angel..mesti syaitan sebelah lagi benggang je..) eyhh.. ;p

Semalam suami saya g main bola padang LAGI..well now dah start balik LIGA dia..tak tahu la Liga bola ape..what i know is asal league dia je mesti ade je yang injured laaa..yang nak gaduh la..haha don't say it's ADAT main bola yer...xde ADAT kebodohan disitu..hahaha..

Semalam saya tak ikut dia pegi bola..sebab ade Agenda tersendiri..well in my previous entry ade tulis kan..tips no brapa malas saya nak bukak balik baca..hahaha if suami ade bola or sukan..kite xnak marah-marah tp sebaliknya buatla hal kite pulak sdn..disebabkan mama ada kat rumah..so mama takecare of Rio..so..Abith lah yang menjadi Boyfriend saya semalam..hehe...

Kami dating pegi Sunway Piramid..parking eeiii geramnya..susah sgt nak dpt parking kat Piramid tu la..bercintaa!!sebenarnya aku kena pegi amik barang kalau tak takde makna nya aku nk g sana hari Ahad..:) jalan-jalan jumpa Mira n Adam...ape lagi ku gomol-gomol si gemuk gedebab yang sangat comel tu..hehehehe...after merayap kejap aku pon berambus..sebabnya dah nak maghrib..pastu nak hantar barang pulak lepas tu...berkejar aku ke sana sini.. hehe...

After Piramid..aku balik umah jap amik mama and Rio..and nak taknak kena lah call En.Abang tu..call dia..

aku : heloo..ayah..ibu on da way balik..where are yu?
ayah : (dlm suasana aman damai) ayah on da way balik la..
aku : yerlaaa kat mana?..
ayah : kat Meru la..
aku : eyh macammana ayah boleh jawab phone calls?..
ayah : eyh sape kata ayah xley jawab plak?.. (ewahhh gila blagak kau ni ye pendek.. ;p)
aku : yerla tak hujan ke???
ayah : memangla hujan tapi tak lebat..
aku : hah yerla yerla..yu nak ikut balik cepat..lambat tinggal! (aku suka bagi kata dua..sebenarnya aku bagi dia ayat terPAKSA ikut dlm diam..hahahah)
ayah : yerla yerla..
aku : bye!

kemain blagak suami aku jawab phone call..dalam hati aku gila gempak seyh mamat ni..bawak motor sambil jawab handphone...tu yang buat aku tertanya2..tetiba ahti aku berdetak..sebab eyh..kalau naik motor mesti bunyi bising kan mase pickup call..ni sunyi aman damai jek...ek...eh...(ok syaitan dan start hasut kepala hotak aku yang berdenggung ni haha)

skali elok aku sampai rumah...Kreta kenit aku takde..ah sudahhh mana plak nyonya tua ni bwk pegi ni...orang dahla nak cepat...cis cis cis..walhal baru tadi aku swoh dia siap cepat lambat tinggal..sama gak paksaan kata dua untuk suami aku tadi..hahah jahatnya aku!! ;p

Skali......cantik je motor dia terparking kat bawah porch rumah...cis bedebahhhh...punya dia blagak tadi angkat handphone...rupanya dia bawak kreta kenit tuh...patutlaaaaaaaa blagak..cehhhh...dia balik nah hambek kaw..lenjun...kihkihkihkih...sejuk hati bila fikir balik..syaitan tadi dah hasut aku memacam dah..hahahah...sian dia kebasahan..tapi in the other side of me.."padan muka kau lenjun..dah tau hujan pegi main bola gak sapa suruh!demam kau jaga diri sendiri malas aku nak jaga" hahahahah jahatnya jahatnyaaa aku... ;p

On da way merayap..dia cerita kat aku pasal league dia tadi.."bla bla bla bla.." aku spt biasa mendengar jela..skali "bla bla bla...ada gaduh..i pon masuk laaa skali..diorg tarik i bla bla bla.." yaraaabbbbiiiii nak je aku luku kepala dia..kemain si kementot aku ni...dia punya semangat cerita kat aku dia nak bergaduh sbb menangkan Abang Faiz dia..sampai org kena tarik dia ngan adik abang faiz la kononnya...hei la..nak je aku bahan..."kauuu tu tak padan ngan kurus kerempeng kementot..org dusshhh kaw satu kali kang padammmm" heiiiii la..xsampai hati aku nak cakap..aku gelak-gelak jela...tula suami aku...PANAS BARAN..kejenya nak gaduh je...tak padan ngan badan yg sekumit kenot tu...haihhh..nampaknya nextweek aku kene IKUT laaa...TERPAKSA ikut...

Janganla tanya kenapa terpaksa..sebab jawapannya...kalau dia bergaduh lagi aku yang masuk dalam padang tu LUKU LUKU kepala dia dan budak budak yang bergaduh tu!!sebab aku kan lagi besar dan tough dari suami aku...hahahahahahahahah...

ok agak panjang..jom share picture...


ni gaya si dhabith dalam kreta..my co-pilot yang slalu menghuru-harakan keadaan aku memandu...


Ipad tu kena bawak ye sentiasa if kite memandu sensorang..if not mau jadi zoo la kreta aku kang dikerjakan dik budak kecik ni...


Dia behaved sket semalam sebabnya aku dah Upah dia siap-siap dengan Auntie Anne's tu..if not jangan harap dia nak bersikap sebaik itu didalam kreta..haha aku beli lebih tuk ayah dia skali...like father like son..anak ngan ayah suka sgt menatang telinga kembar tu..hehehe :)

ni laaaa En.Adam Mukhriz...ehhhh salah jangan nk drama adam&hawa sgt ye...hehehe ni namanya ADAM PUTRA!!baby of Amira n Amer..;) he is such a lovely n gemuk n dhebab and sedapppp utk dipelok2..aku kalau xbawak abith semalam mmg lama dah budak ni kene gomol perabehhhh...tp sebab abith ade..tak sempat nk gomol dia...nnt ibu dy gomol adam lagi ye sayang!!mwaxxx
yaaa tu diaa...ni diaaa...haaa diaaa...hahahah dia lah suami pendek krempeng saya...lihat gambar di kotak kedua dari kanan tu...jangan carik sixpad yer..pad wanita yang korang akan jumpa nanti..hahahah..xde pad pad..se PACK pon non hado..string guitar boleh la kowt...tp ni la yang aku duk gedik-gedik...(xley nk guna perkataan yang x elok disini..kang org kata poyo) bagi aku xperlu ada ketul ketul pon..bukannya ketul ketul tu melambangkan korang KUAT dan hebat!! well aku dah pernah ada dah ketul ketul tu..tapi langsung ketul-ketulan tu tak penting sama skali jika hati tak ketul ketul kat saya..tapi duk ketul-ketul perempuan lain..no point!!so biar kerempeng peng peng..janji sayang saya..hehe makan tambah 3-4x..tapi gini jugak badanya..takpela..hahahaha Cinta Hati saya... One Antibiotik! :)




oWhDydiana®

No comments:

Post a Comment