Owh Dydiana

Thursday 25 October 2012

Rio dan Cekodok Pisang

aSsalammmuaaalaiikum mydear readers! :)

Sihat?..hujan-hujan camni mesti ade je la yang sakit tang situ tang sini..kaaann...haha jangan ngada sangat letih woh blakon sakit ni... ;p tapi kalau korang memang sakit betul2 pegi la clinic mintak ubat ape ape yang patut..pesanan aku mintak skali MC trus..kalau boleh dapat kan untuk aku skali itu yang terbaek!!*thumbs up* berangan xhabeih...haihh..

saja nak share pasal Rio Dharyk Rafa ni hah...petang-petang balik keje slalu suami aku suka beli kuih muih untuk minum petang bawak balik uma..tp kadang tak cukup..kadang terlebey cukup smp jadi habuan untuk tong sampah skali..haih..dia beli ikut angin dia..nak buat camne kan...huhuhu...

sepetang tu dia beli cekodok pisang..alaa ade orang panggil cucur pisang..tapi sebabkan aku ni orang kampung datuk keramat ceruk hulu tenggiling aku di asuh dgn panggilan cekodok tu KODOK...tapi takda yang berbeza..sama je...

nak dijadikan cerita pasal KODOK pisang ni..suami aku ade beli dua tiga ketul..pastu Abith mcm biasa lah..suka ngembangggsss dulu korek plastik..ape-ape plastik yang baru dibeli mesti dia akan excited mcm ape je nakkk kan benda dlm plastik tu!kalau aku beli pad skalipun dia tetap nak..kalau xkasi meraung mcm nak rak..haihhh nasib la...

pastu bila dia dah dapat..dia tabur perabih la..kalau boleh main..dia main..kalau tak boleh dia buat campak-campak..mcm sampah! so masa ayah dia beli kodok pisang dia pon semangatttt la amik seketul makan..pastu lepas gigit baling ke lantai..pastu amik lagik..gigit lagi..campak lagi...haih la budak ni..dah la kuih skang ni mahal..ingat ibu kau ni cop duit kee ha budak!heiihh la...geram aku tau..bukanla berkira setakat sehengget dua hengget tu...tapi aku ni bukanla org kaya raya yang suka membazir tak tentu pasal..aku taknak ajar anak-anak jadi tak sedar diri macamtu...walaupon sehengget tetap duit..apatah lagi ni makanan..walaupun seketul kuih...habis aku bingitkan telinga dia ngan suara petir aku..tapi dia buat donno je..skali ade la budak ngensot mcm beluncas yang obesiti tkedek kedek seret badan dia KUTIP sebiji sebiji masuk mulut dan kunyah telan dengan LAHAP nya..perghttt...dia makan macam dah takde esok..

itu lah dia..RIO Dharyl Rafa..dia patang dapat ape makanan pon gerenti baluuuunnn jek..xkisah sedap tak sedap dia tak kira..hahaha...kesian Rio tak pasal jadi Tukang kutip makanan Abith..heihhh haiii...xpelah Rio...janji Rio makan kan.. :)


tengok kat tangan Abith..muka selamber ngadap TV..pegang kodok..sat lagi dia campak dgn muka tak bersalah...Rio relax je main bawah tu..

Tengok tangan dia tengah nak amik lagi sebijik dalam plastik..yang tadi dia dah campak ke lantai...haih..

haaaaa tengok Rio yang tukang kutip and makan!nak kata tak sedap elok plak Rio makan sampai berketul-ketul tanpa baling dan bersungut pon!!

Rio siap senyummmm lagi tau...Abith tu yang memilih sangat...grgrgrg (*___*)

hehehe selamber je dia makan kodok tersebut...

ape pun nak buat macammana kan...peel anak-anak..dia masih kecil untuk membeza kan reality...so kita sebagai parents kena lah didik dia elok-elok..aku pun dalam proses mendidik..sehabis baik aku ngan suami cuma mendidik Abith and Rio jadi anak-anak yang berguna..insyaallah...



oWhDydiana®

No comments:

Post a Comment